אוכל לארנבים המדריך המלא

אוכל לארנבים – כאוכלי עשב קפדניים, ארנבונים צריכים לקבל מנת מזון שהינה עשירה בסיבים על מנת לשמור על מערכת העיכול שלהם שנעה באיטיות והתמדה וחייבת להיות באיזון מושלם בנוסף לחציר אותו הם מקבלים באופן שותף.

אז אתחיל מהעיקר והמצרך החשוב ביותר שיש להתמקד עליו – סיבים – כופתיות איכותיות צריכות להיות בנויות מלפחות 18%-22% סיבים. ארנבונים ננסיים שאינם מקבלים תזונה מספיק עשירה בסיבים נמצאים בסיכון של שלשול ושל מחלת גי' סטאסיס (GI STASIS) שני הסיבות הידועות והמסוכנות ביותר שיכולים להוביל למוות אצל ארנבונים הן בוגרים והן גורים.

בבאני שופ ייבאנו במיוחד לארנבונים שלכם את הכופתיות המותאמות והמזינות ביותר על מנת שהארנבונים שלכם יוכל להנות מתזונה נכונה , מאוזנת ומלאה בערכים תזונתיים גבוהים ואתם תוכלו להיות רגועים שהארנבון שלכם מקבל את התזונה הטובה והמדוייקת ביותר עבורו

כיום מלבד הכופתיות שלנו ישנם חברות נוספות שמשווקות כופתיות הנמצאות כיום בשוק הישראלי ורובם יכולים לספק ולענות על הדרישות לצרכי הארנבון שלך. שימו לב שהשתמשתי במילה "רוב". יש להיזהר בעיקר מכופתיות המזון המסחריות שנמצאות בשוק ורשום עליהם "מועשר בסיבים" "חטיפים" "גורמה" "מועשר בוויטמינים" אל תתפתו לפרסומים הללו כמו שידוע "לא כל מה שנוצץ הוא זהב". אתם עלולים לשלם יותר על השקיות הללו ושבכלל הם לא מה שמתאים בהיבט  התזונתי לארנבון ותכולתם לא תמיד טרייה. למצוא את המזון ה"מושלם" יכול להפוך ולהיות משימה לא כל כך פשוטה מאחר וכיום אין הרבה מבחר של סוגי מזון לארנבונים ולא כל חנות חיות מחזיקה כופתיות. מאידך יש את הכופתאות הזולות שנמצאות גם הם בשוק ולא תמיד רשום על אריזתם את המרכיבים התזונתיים ושרבים מעדיפים לקנות אותם בגלל העלות הזולה. לכן חשוב לוודא שהמקום שתבחרו לרכוש ממנו יהיה מקור נכון שיתאים עבורכם.

יש להימנע לחלוטין מהכופתיות אשר מכילות "חטיפים" כאלו ואחרים ובעיקר אלו שמכילים תירס, מזון זה איננו בריא לארנבונים ובעיקר מכיל הרבה סוכרים וחומרים משמרים אשר יכולים לפגוע בבריאות הארנבון לטווח הרחוק.

אוכל לארנבים

אוכל לארנבים - בוחרים נכון

כדי לדעת מה הוא מזון טוב ומזין לארנבון שלך, יש להסתכל בעיקר על טבלת  המרכיבים התזונתיים שאותה תוכלו למצוא על גב האריזה, ופה אני אפרט על מה צריך להסתכל בעיקר…

סיבים: יש להסתכל ולדאוג שכמות הסיבים תהיה לפחות 18% (מועילה ומסייעת למערכת העיקול של הארנבון).

חלבון: ארנבון בוגר ובריא זקוק לרמת חלבון של 12%-14%. ארנבונים צעירים (מתחת לגיל 5 חודשים) זקוקים לרמת חלבון גבוהה יותר של כ16% כדי לתמוך בגדילתם.

סידן והזרחן: כמות הסידן צריכה להיות 0.5%-1% וזרחן 0.8%-0.4%  חשוב לא פחות היחס בין שניהם.

שומן: 2.4%-5%

וויטמינים: וויטמין D 1,000 IU/KG   , וויטמין E  50 IU/KG  , וויטמין A 10,000  IU/KG .

מרכיבים: יש לחפש מותגים שמכילים דשא כגון טימותי אספסת וכדו' ולפי הגנים שאמורים להכיל חיטה, שיבולת שועל, תלתן וכדומה. כידוע העשב הינו גבוהה בסיבים ונמוך בחלבונים מאשר הדגנים, מזונם המבוסס בעיקר על דשא מספק להם את האיזון התזונתי המתאים. כמו כן תזונה מאוזנת אמורה לשלב מספר פרחים יבשים ועשבי תיבול שיעניקו לארנבון שלכם השלמת תזונה מאוזנת וחשובה.

המלצתי הינה תמיד להסתכל על רשימת המרכיבים אשר לרובה המפורט יותר תהיה רשומה באנגלית על גב השקית ולרוב תרגומם לעברית ישבש את יכולת האמיתות שבדברים לכן כדי להקל עליכם הוספתי "מילון תזונתי" קצר שיעזור למי שצריך עם המרכיבים

Fiber-סיבים

Protein-חלבון

Calcium-סידן

Phosphorus-זרחן

Fat-שומן

Vitamins-וויטמינים

מוצרים ארנבים

לא שמעתם???

 אצלנו בחנות  ממתינים לכם מגוון רחב של סוגי כופתיות שונים מהחברות המובילות בעולם על מנת להבטיח לארנבון שלכם תזונה נכונה ומאוזנת

מוצרים ארנבים

אוכל לארנבים - חציר כמה הוא חשוב באמת

לאחר שהסברתי  בצורה כללית לעניין תפריטו היומיומי של הארנבון וכמה שיש להיזהר ממוצרים מסחריים, נמשיך הלאה ונעסוק במזון האחראי על אריכות חיי הארנב ושמירת חלל פיו ובריאותו הכללית, חציר.

חציר הינו עשב דל קלוריות אך עשיר בסיבים ,מתן קבוע שלו מספק לארנבונים את כמות הסיבים לה הם זקוקים לעיבוד יום יומי במערכת העיכול ובנוסף מסייע לשמירה על משקל מאוזן ולהימנע מהשמנת יתר (בעיקר אצל ארנבונים מבוגרים וארנבונים מגזעים ננסים שאצלם בקלות ניתן להגיע להשמנת ייתר), הסיבים הנמצאים בו מסייעים לפירוק ועיבוד החומרים בקיבתם של הארנבונים ובכך מובילים לתפקוד קיבתי תקין, ללא הסיבים הארנבון עלול לא לעכל נכון את החומרים ואף להגיע למצב של קושי בעיבוד החומרים בקיבה ולמצב של עימדון מעיים – מה שמוביל לסכנת חיים 

לפני שנמשיך, חשוב להכיר כי תזונתם של האנרבים מבוססת על 80% חציר, למאמר המלא שלנו " חציר המדריך המלא" הקליקו והיחשפו 

אוכל לארנבים - שאלות גולשים

ישנם לא מעט חנויות שמוכרים אוכל לארנבים אך לא כולם שמים דגש על איכות ומרכיבי המזון שהינם חשובים עד מאוד ומזון שאיננו מתאים בערכיו התזונתיים עלול להשפיע לרעה על בריאות ואיכות חיי הארנבון שלכם , לכן חשוב לוודא מהיכן אתם בחרתם לרכוש את האוכל לארנבון שלכם ואף להסתכל בעצמכם על הרכיבים והערכיים התזונתיים של האוכל עליו אתם מתעניינים. חציר כמו כן הינו מוצר דיי שכיח שמעט מהחנויות מחזיקות לכן אם יש באפשרותכם להשיק חציר דרך חקלאי או חווה קרובה זו הינה דרך יעילה ובטוחה להשיג חציר טרי , כמו כן אתם תמיד מוזמנים לבקר בחנות המכרסמים שלנו – באנישופ , שם שמנו דגש בראש ובראשונה על איכות המזון לארנבונים ותוספי תזונה משלימים על מנת שהארנבון שלכם יוכל להנות מאיכות חיים ותזונה נכונה.

כמות החציר שארנבון חייב לאכול על בסיס יום יומי הינה לפחות כמות כשל גודל גופו , כמו כן כמות הכופתיות לעומת זאת צריכה להינתן במינון נמוך יותר על מנת למנוע השמנת ייתר ובעיות בריאותיות נוספות שמגיעות ייחד עם זאת (הרי ארנבונים יכולים לאכול ללא הגבלה ולא ירגישו תחושת שובע ) לכן כמות הכופתיות היומית שארנבון צריך לאכול הינה כ30 גרם (לארנבון במשקל קילו). כמובן שלא שכחנו את הירקות ועלים ירוקים שגם אותם ארנבונים אוכלים על בסיס יום יומי , כמות העלים המומלצת לארנבון במשקל קילו הינו ככוס דחוסה ביום.

חציר הינו בסיס התזונה לארנבונים וכמו שציינתי לעיל הכמות היומית של חציר שארנבון אוכל הינה נמדדת כגודל גופו לכן גם אם יש לכם ארנבון ננסי הכמות איננה קטנה וחייב להחזיק מלאי לא קטן של חציר לכן חשוב שהבחירה בקניית חציר תיעשה ממקום שמוכר כמות כשל לפחות קילו לשקית שתמיד תוכלו להיערך מראש ולא יגמר לכם האספקה , ארנבון שאיננו מקבל חציר על בסיס יום יומי עלול להיפגע בריאותית כתוצאה ממחוסר זה , הסיבים הרבים שבחציר מסייעים לעיכול נכון ופעילות תקינה של מערכת העיכול כמו כן אכילת החציר משייפת את שיניהם שאורכות ללא הפסקה, חציר איכותי לקנייה תוכלו למצוא  אצלנו בבאני שופ ( חנות למכרסמים ).

חשיבות בחירת התזונה הנכונה לארנבון שלכם הינה חשובה מאוד , מרכיבי התזונה חייבים להיות איכותיים בעלי ערכים גבוהים ומורכבים מחומרי גלם נכונים , כופתיות איכותיות נמדדות בעיקר מבסיס המרכיבים שלהם שחייב להיות מבוסס על כמה סוגי חציר ועשבים , עשבי תיבול , פרחים יבשים ומעט ירקות ,תזכור שהתזונה אותה תספקו לארנבון שלכם משפיעה על איכות חייו ובריאותו, לכן תמיד חשוב לוודא שאתם מספקים את האוכל הטוב ביותר עבורו.

תזונתם של ארנבונים צעירים מורכבת מרמת חלבון גבוהה וזאת על מנת לסייע לגדילה נכונה בעיקר בגילאים אלו , ארנבון צעיר (4שבועות-8 חודשים ) חייב לאכול חציא אספסת על בסיס יום יומי מהסיבה שהאספסת מכירה כמות חלבון גבוהה אותה הארנב הצעיר זקוק לה – כמות האספסת היומית שארנב צעיר אוכל הינה ללא הגבלה עד גיל 8 חודשים ששם עיקר הגדילה מסתיימת , מגיל זה מעבירים את תזונת הארנבון לתזונה דלה יותר בחלבון וגם את החציר אספסת מחליפים לחציר בעל ערך חלבון נמוך יותר וזה כדי למנוע השמנת ייתר ועודף סידן (מהאספסת).

כמו כן לגבי הכופתיות שאותם אוכל גם כן הארנבון הצעיר על בסיס יום יומי ניתן לתת עד כפעמיים ביום וגם שם יש להסתכל שכמות החלבון מתאימה לצורכי הגדילה שלו.

תזונה נכונה לארנבון מתבססת על 3 מרכיבים שונים – חציר שהינו עיקר תזונתם היומית ונמדד בכמות כשל 80% מתזונתם וכמובן כופתיות איכותיות , ארנבונים בוגרים אוכלים גם כן עלים ירוקים פרחים יבשים ועשבי תיבול , התזונה של ארנבון בוגר חייבת להיות מבוססת על רמת סיבים גבוהה ורמת חלבון וסידן נמוכות. חשוב להדגיש שארנבון בוגר איננו זקוק לחלבון בתזונתו ומתן חציר אספסת איננו הכרחי אך למי  שעדיין היה רוצה לפנק את הארנבון שלו במידה מתונה ולא על בסיס יומי יומי יכול לתת לא יותר מחופן חציר אספסת עד פעמיים בשבוע .

גורים מגיל 3 שבועות עד 7-8 שבועות ינקו מאימם על בסיס יום יומי קבוע , מהרגע שיפתחו את עיניהם לראשונה גם הם יתחילו להסתובב במרחב המחייה , לרחרח ולאכול ייחד מהאוכל שאמא שלהם מקבלת. רבים מתבלבלים וחושבים שאם ראו את  הגור שלהם אוכל אוכל ייבש/חציר זה אומר שהינו נגמ מחלב ומוכן להיפרד מאימו , אך פה חלה הטעות הגדולה שעלולה לעלות לגור הצעיר ביוקר במידה ויופרד מוקדם מידי מאימו . גורים צערים במהלך היממה יאכלו מהמזון שנמצא סביבם לכן חשוב לתת גם לאמא וגם לגורים מזון על בסיס חלבון גבוהה , בלילה הם יחזרו לינוק חלב מאמם ולקבל את הערכים התזונתיים העיקריים דרכו. 

אמהות מניקות/בהריון זקוקות גם הן לאכול מזון (כופתיות/חציר) על בסיס חלבון גבוהה כדי לשמור על רמת שומן גבוהה מאחר והאנרגיה מהמזון אותו יאכלו הולכת בעיקר לחלב/עוברים , כדי לשמור על בריאותה חייבים לספק לה כופתיות נכונות וגישה חופשית לחציר אספסת ושיבולת בו זמנית . כמו כן מנת הירקות הימית חשובה גם היא וזה על מנת לספק לגופה את הערכים הגבוהים והוויטמינים להם היא זקוקה .

דילוג לתוכן