הצילו הארנבון שלי עושה צרכים על המיטה

בטוחה שאם הגעתם למאמר זה היא בוודאי נובעת מהסיבה  מהסיבה שהארנבון שלכם החליט קצת לחרוג מגבולותיו ולהשתובב, והאמת זה לא כזה שכיח , לכן החלטתי שהגיע הזמן שאכין מאמר שלם בנושא אדבר על הסיבות, התופעות ואיך ממגרים תופעה זו .

רבים שמשחררים את הארנבונים שלהם לחיות באופן חופשי ומאושר בבית נושאים את החשש של "נזקים" כאלו ואחרים בריהוט הבית  והאמת החשש מתגבר בעיקר בזמנים שמשאירים אותם לבד לאורך זמן  ואתם מוצאים את עצמכם חוזרים הביתה לגלות שהארנבון שלהם השאיר להם "הפתעה" על המיטה/ספה במהלך חסרונכם , אז כן זו בהחלט תופעה מתסכלת עבורנו  ובעיקר לאלו שמכירים אותה וניסו הכל כדי לטפל בבעיה.

אז קדימה , שנתחיל?

אתחיל בסיבות ואחרי זה אגע ישר בנושא הייעוץ והטיפים לאיך ממגרים תופעה מתסכלת זו.

בטוח יצא לכם כמה פעמים לפנק את הארנבון שלכם בתגמולים ולהעלות אותו בכוחות עצמכם למיטה/ספה , מי לא היה רוצה שהארנבון שלו יהיה ליידו נכון? אז זהו שזה לא כל כך מומלץ בעיקר כשהם מפספסים צרכים פה ושם , לארנבונים יש נטייה להתרגל מהר מאוד לדברים טובים ומפנקים כאלו (למה לא כמובן) מה שאומר שבהמשך הזמן הם בוודאי ינסו לעלות לשם בכוחות עצמם ואני דיי בטוחה שהם גם יצליחו. אז למי שמלכתחילה לא מעוניין למצוא הפתעות עדיף שלא תתנו להם פתח לעלות למיטה/ספה.

טריטוריאלית , ולאוו דווקא לסביבה (שזה גם אישיו) אלא יותר בכיוון של טריטוריאליות כלפיכם , כן כן זה קורה לא מעט שהארנבונים שלנו מרגישים טריטוריאליים לגבינו ויותר מזה דורשים גם את החלק שלנו בבית לעצמם , וזה יתפרש בעיקר באזורים שאנו נשהה בהם "והריח" שלנו יהיה דומיננטי בהם , כמו מיטה ספה שמיכות , ויש ארנבונים שלא כל כך יאהבו את הרעיון וירצו את הכל לעצמם לכן הדחף של לסמן אזורים אלו בעזרת הצרכים שלהם ו"להכריז" שזה שטח שלהם ואתם רק האורחים פה הוא חזק מהם.

סיבה נוספת שיכולה להיות זה שפשוט הארגז צרכים צרכים שלהם ממוקם רחוק ממקום שהותם על המיטה והארנבון שלכם החליט "להכין" לעצמו פינה חדשה קרובה יותר ..

איך לגרום לארנבון שלכם להפסיק לעשות צרכים על המיטה שלכם?

כמו שציינתי בהתחלה זו לגמרי תופעה נפוצה ועם קצת הדרכה אתם תוכלו לטפל במצב , אבל כבתור התחלה אציין שהם לרוב לא אשמים אלא אנחנו הרגלנו אותם להתנהגות המפונקת הזו בכל פעם שהעלנו אותם בכוחות עצמנו למיטה וברוב הפעמים הצענו להם גם משהו טעים לנשנש "על הדרך" דבר זה חיזק את קו החשיב שלהם שלמעשה מאוד כיף ומתגמל להיות על המיטה שלכם , זה לגמרי ההיפך ממה שאתם רוצים כי מהר מאוד הארנבון שלכם יתחיל לדרוש שליטה על המיטה שלכם ויעשה זאת על ידי פיזור הצרכים שלו עלייה.

במידה והארנבונים שלכם שוהים לא מעט מזמנם לייד מיטתכם ולפעמים גם מפספסים צרכים באזור שם, אולי יהיה רעיון טוב להביא ארגז צרכים נוסף לאזור ולנסות לנתב אותם להשתמש בו. תזכרו שמנגנון מערכת העיכול שלהם עובד ללא הפסקה כמו כן גם הצורך להתרוקן גבוהה יותר לכן אם יש מצב שהארנבון שלכם שוהה אתכם ייחד על המיטה תזכרו שקצת קשה לו להתאפק, תתנו לו להרגיש חופשי ללכת ל"הפסקת" שירותים קצרה בין לבין או פשוט מידי פעם מקמו אותם לייד הארגז אם הם מתחילים להראות סימנים של חוסר נוחות אחרת הם יפספסו לכם על המיטה

אל תשכחו לבקר בבאני שופ !

ההטבות הכי שוות מחכות לכם

אוכל לארנבים

איך משתלטים על התנהגות טריטוריאלית אצל ארנבונים ומונעים סימוני טריטוריה באזורים לא רצויים?

נתחיל מהמילה טריטוריה – שטח מוגדר שלהם , מה שבעיקרון ארנבונים עושים בשטח שהם רובצים בו זה סימון טריטוריה , מגדירים את החלק שלהם בחלל הבית (לפעמים הם קצת יותר מידי חמדנים ומסמנים ייתר על המידה ) הם מגדירים זאת בעזרת הצרכים שלהם וגם בעזרת סימון עם הסנטר ומטמיעים את הריח שלהם באזורים שונים בבית ואפילו על רהיטים, הדחף סימוני הטריטוריה מתגברים בעיקר כשהם מגיעים לבגרות מינית או כשיש ארנבון נוסף בסביבה

לכן כדי למגר את התופעה סירוס/עיקור יעזרו להפסיק את הסימונים וגם יעזרו לחינוך צרכים יעיל יותר.

חשוב לציין במידה והארנבון שלכם עשה את צרכיו על מיטתכם חשוב מאוד לנקות את הסדינים על מנת שלא לעודד אותו לעשות שם שוב , במידה ונעשו גללים אתם יכולים להחזיר אותם לארגז או פשוט לזרוק אותם לפח , במידה ונעשה שתן מומלץ לנקות בעזרת חומץ/חומץ לבן על מנת לנטרל כמה שאפשר את ריח השתן. אחרת בעזרת אלו הם יחזרו להכות שנית כמו שאומרים.

חינוך לצרכים

כמו שציינתי במאמרי על חינוך לצרכים , הנטייה הטבעית של ארנבונים לעשיית צרכים במקום אחד הינה לגמרי כוח עזר עברנו בעיקר אם הארנבונים שלכם נעים בחופשיות בחלל הבית מה שמקל משמעותית על הניקיונות ושמירת הסדר , במידה והארנבון שלכם לא מחונך לעשיית צרכים בארגז יהיה קשה יותר לשים "גבולות" במידה והוא עושה את צרכיו על המיטה שלכם , לכן לפני שתקראו את הטיפים הבאים אנא שקלו את הנושא של חינוך לצרכים באופן מלא אחרת הדרך לגמילה מעשיית צרכים על המיטה תהיה קצת יותר ארוכה עבורכם.

קצת משמעת לא תזיק פה

במידה ותפסתם את הארנבון שלכם "על חם" בדיוק בזמן שהוא עושה צרכיו על המיטה זה הזמן הנכון לחנך אותם, אל תחכו שהארנבון שלכם ירד מעצמו מהמיטה כי ככה הוא לא יבין מה נעשה לא נכון פה , אלא תקראו בשמו או שפשוט תגידו את המילה לא , בטון תקיף ואפילו חיזרו על זה מספר פעמים אם צריך עד שיתרחק בכוחות עצמו מהמקום .

במידה וקרה ששוב תפסתם " על חם" והארנבון שלכם רגיל להיות מורם על הידיים הרימו אותו מהמיטה והחזירו למתחם/גדר או למקום שלהם שלא יוכלו לחזור ישירות למיטה אלא שיבין שמשהו קרה , עם הזמן הם יקשרו שכל פעם שהם עושים צרכים במקום מרבץ האהוב עליהם הם מקבלים בדיוק תוצאה הפוכה וזה אומר שהם נלקחים מהמקום , הם יבינו שעדיף להם לא לסמן את המיטה שלכם .

לעולם אל תגיבו באגרסיביות , לא למחוא כפיים בצורה מבהילה על מנת להביל אותם ולא לצעוק בקול גבוהה , לארנבונים שלנו יש יכולת שמיעה חזקה מאוד ועלולים להיכנס להמון סטרס , פחדים ואפילו עם הזמן להגיב בצורה תוקפנית כלפיכם

ארנב ננסי הולנדי
מוזמנים לקפוץ לביקור בחנות
ארנב ננסי הולנדי

תמנעו גישה למיטה שלכם

אם עדיין לא נפתרה הבעיה פשוט שימו חוצץ בין המיטה שלכם למתחם הארנבון , בעזרת גדר גורים שגבוהה מספיק יכולה לשמש באופן זמני כחוצץ , עשו זאת לתקופה קצרה עד שתראו שהארנבון שלכם לא מגלה עניין בלעלות למיטה שלכם .

שיטה נוספת

היא פשוט להשתמש בשפריצר עם מעט מים , יש לא מעט שניסו שיטה זו והמליצו עלייה כמשפיעה ומסייעת , במידה והארנבון שלכם נתפס על חם עושה צרכים על המיטה שלכם , באותו הרגע תתנו לחיצה קלה על השפריצר לכיוון הארנבון שלכם מה שיוציא ערפל מים שיכול לקטוע אותם באותו הרגע מלהמשיך לעשות צרכים על המיטה.

סיבות נוספות שיכולות לגרום לתופעה זו

מעברים – מעבר דירה או אפילו מעבר לחדר אחר יכולים לגרום להם לקצת בלבול וסטרס מאחר והסביבה החדשה איננה מוכרת להם ואחרי הכל הם חייה נטרפת כל דבר קטן מוביל אצלם לחשש גדול.

גיל צעיר או מבוגר  – לארנבונים צעירים/מבוגרים קשה להתאפק ולהשתלט על הסוגרים שלהם ועלולים בטעות לפספס שתן במידה ויושבים על הספה/מיטה שלכם, לכן לפני שאתם נותנים לארנבון שלכם לעלות על המיטה ממליצה שתפרסו שעוונית/מגבת עבה שיוכלו לשבת עליה.

בעייה רפואית- במידה והארנבון שלכם היה מחונך לעשיית צרכים בצורה מסודרת בארגז לזמן רב , וקרה שהתפספס לו בצורה שלא אופיינית אליו, הייתי ממליצה להשגיח ולעקוב על מנת לוודא שלא מדובר בבעיה רפואית שמתפתחת , כגון דלקת בדרכי השתן או זיהום הם יכולים להיות בהחלט סיבה לפספוסים .

פחד ולחץ סביבתי- ארנבונים הם חייה רגישה ובקלות יכולים להיכנס למצבי סטרס ולחץ ועלולים מתוך זאת לעשות צרכים על המיטה שלכם, המלצתי הנוספת על מנת לשחרר אותם קצת היא להציע להם צעצועים ותעסוקה נכונה שיכולה להרגיע אותם. במידה וזה לא עוזר אנא גשו ישירות לווטרינר במומחה ברפואת חיות אקזוטיות ושללו בעיות רפואיות

שורה תחתונה

זה מתסכל כשהארנבון שלכם מתחיל לעשות את צרכיו על המיטה/ספה שלכם ושאר מקומות אך זכרו גם להם יש סיבות שמובילות להתנהגות זו , לכן עם חינוך נכון לצרכים והטיפול המתאים, אתם תוכלו לנתב תופעה זו ולמגר אותה