פרווה של ארנב ננסי - כל מה שצריך לדעת

פרווה של ארנב ננסי – ארנבונים ננסים הם בעלי חיים מאוד נקיים והם מנקים את עצמם באופן עצמאי מספר פעמים ביום אך לפעמים הם זקוקים למעט עזרה מאתנו. לפני ש"אגע" בנושא ההנשרות ובאיזה מברשת יש להשתמש חשוב לי להסביר למה זה מאוד חשוב להבריש את הארנבון שלכם, על מנת שהארנבונים שלנו יוכלו לנקות את עצמם הם משתמשים בלשונם ומלקקים את גופם ממש כמו חתולים, אך  כשונה מחתולים ארנבונים לא יכולים ל"הקיא" ולהוציא את הפרווה העודפת מקיבתם מה שיכול להוביל לחסימת מעיים רצינית שהינה יכולה מהר מאוד להוביל לסכנת חיים וחלילה למוות ודבר זה מחייב ניתוח מיידי אחרת גורלו של הארנבון איננו לטובה.

באיזה תכיפות אצטרך להבריש את הארנבון הננסי שלי?

כמות ההברשות שארנבונך יצטרך  תלויה בעיקר בגזעו, ארנבונים בעלי פרווה ארוכה כמו גזעי האנגורה וראש אריה יש צורך לסרקם בתכיפות גבוהה יותר ואף חלקם יצרכו הברשה מוקפדת על בסיס יום יומי על מנת למנוע הסתבכויות בפרוות הארנבון אשר יובילו בצורה מהירה מאוד לראסטות שלא ניתנות להסרה בקלות, לעומת הארנבונים בעלי סוגי הפרווה הקצרה כמו ננסים הולנדיים ורקס (ארנבונים בעלי פרווה קצרה ונעימה במיוחד) כמעט ולא דורשים הברשה באופן תכוף אלא הברשה אחת פעם בשבוע תספיק.
לא רק שההברשות מקנות לנו זמן איכות עם הקטנטנים שלנו אלא גם זמן טוב לוודא שהארנבון חלילה לא נדבק בפרעושים, או שלא נפצע וכמובן זמן טוב לבדוק את הציפורניים .

פרווה – נשירה ואיך מתמודדים איתה 

עם זאת, ארנבונים ננסים הולנדים וכלל הגזעים מנשירים את פרוות במהלך כל השנה אך ישנה תוקפה בה ההנשרות "הכבדות" יותר יתרחשו וזה בעיקר בזמני שינויי אקלים כמו בסתיו ובאביב שם הם  יצטרכו להיעזר במעט עזרה מאתנו להסרה ביעילות יותר את הפרווה העודפת, שזה אומר הברשה יום יומית בזמן זה, זמני ההנשרות יכולים לקחת בין 1-3 שבועות (הזמנים משתנים מארנבון לארנבון ) ההנשרה מתחילה בדרך כלל מאזור המצח וממשיכה את דרכה בגב עד אזור הזנב, יש לדאוג להבריש תמיד בכיוון צמיחת הפרווה הטבעית של הארנבון ולא נגד כיוון צמיחתה,  חשוב מאוד להימנע מלהבריש באזור העיניים, זנב, אוזניים וכפות רגליים.

חוץ משימוש במברשת גם אפשרי להעביר מגבת  או ידיים לחות כדי להוציא את השיער הפזור לשיקולכם, לעיתים קרובות יהיה ניתן להסיר אחוז גדול מאוד של שיער רק על ידי ליטוף, מומלץ להוציא כבר את כל עודף הפרווה לפני שהארנבון יעשה זאת בעצמו.

כמה זמן נמשכת ההנשרות העונתיות? קשה לי לענות על זה מאחר שארנבונים שונים ינשירו (החלפת פרווה)בדרכים שונות חלקם ייקח להם כמה שבועת ויש כאלו שתוך יום יומיים והעניין סגור.

פרווה של ארנבון ננסי – איך תתאימו לה מברשת נכונה 

ישנו מגוון מברשות שונות שאפשר להשתמש, לדוגמא מברשת רכה יכולה לעזור מאוד בלהסיר את הפרווה העודפת העליונה , מה שכן היא פחות תתאים בעונת ההנשרות הכבדות ופה ומברשת בעלת "שיניים" צפופות יותר תהיה יעילה יותר ותוציא בעיליות את הפרווה הפנימית (המחממת יותר). מברשות בעלות "שיני" גומי יכולות גם כן לעזור במשימה מאחר וגם הן עדינות ולא מושכות בתלישה את הפרווה מגופם.

מאוד חשוב לשים דגש על סוג המברשת אותה תבחרו למשימה וכך תמנעו מפגיעה בעורם העדין , מברשת הברזל מאידך מי שמסומנת פה בתמונה פוצעת ומאוד לא מומלצת לשימוש אך כדומה לה ישנה מברשת דומה שבקצה הזיזים ישנם מעין כדורי סיליקון המרככים את קצה חודו של הזיז ומונעים בכך פגיעה בעור הארנבון .

חשוב לזכור שלארנבונים יש עור רגיש ודק מאוד ואפילו מברשת שלא מתאימה יכולה לפצוע אותם

פרווה הברשות

האם אזורים קרחים בפרוות הארנבון הם דבר טיבעי ?

כן, ואין מה להילחץ מזה אזורים קירחים על ארנבים זה דיי נפוץ גם לארנבונים בעלי פרווה קצרה זה יכול לקרות,

ויש כאלו שנהיה להם רק אזור קירח קטן, אל דאגה הפרווה תתחיל לגדול חזרה תוך שבוע שבועיים.

פרווה ארוכה : איך מתנהלים איתה ? 

הגזעים הפרוותים המדהימים הללו בהחלט מהממים ונפלאים בהסתכלות עליהם, אך דורשים תשומת לב רבה יותר מאשר לסוגים הארנבונים בעלי הפרווה הקצרה(ננסי הולנדי, הולנד לופ). ישנם כאלו שממליצים לגזור את פרוותם על ידי מספריים ואם זה עם מכונה אז עד אינץ' אחד או פחות , אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם "נלחמים" עם כדורי פרווה שלהם רוב הזמן , בנוסף למצב שבו נוצרים רסטות שעלולות להוביל לתלישות כואבות עד מאוד אם לא מברישים באופן קבוע.

כמו כן בתקופות החמות של השנה , גזיזת הפרווה הארוכה תעזור לארנבון שלך לשמור על טמפרטורת גוף תקינה ולהימנע ממצב שלילה של עודף חום.

כבר שמעתם על האתר מכרסמים הייחודי שלנו?

מהרו להזמין , ישנו מלאי מיוחד של פינוקים למכרסמים שמחכה רק לכם !

ארנב ננסי הולנדי

שימו לב 

במידה ויש צורך בתספורת או עזרה של מומחה במצב בו הפרווה מלאה ברסטות מומלץ שלא לנסות ל"טפל" במצב לבד בבית אלא לגשת לווטרינר או ספר/ית כלבים שעברו הכשרה לכך , כל נסיון בבית ללא ידע בנושא עלול להוביל לפגיעה רצינית בחיית המחמד שלך

הארנבון שלי לא רגוע ולא נותן שיסרקו אותו

קודם כל לפני כל התחלת הברשה מומלץ שתיקחו את הארנבון שלכם לאזור שקט, אפשר גם בחדר האמבטיה שם החלל הינו קטן יותר וכך הארנבון לא יוכל "להעלם" מהשטח בעת ההברשה ובעדינות תניחו אותו על הרצפה, מומלץ מאוד שתניחו אותו על גבי משטח שאיננו מחליק כמו שטיחון או אפילו מגבת קטנה שם יהיה לארנבון נוח יותר ויתן תחושת יציבות בטוחה יותר, לטפו את הארנבון ובכך תראו לו שהכל בסדר והוא בידיים טובות, אפשרי לתת צ'ופר או עלים ירוקים וכך להעסיק אותו ובעדינות תתחילו להבריש מאזור הראש עד לגב עם כיוון תנועת הפרווה ולא נגד. במידה ואתם מבחינים שהארנבון שלכם נכנס לסטרס ולחוץ מהסיטואציה הפסיקו להברישו ותמשיכו מאוחר יותר עד שיראה שאינכם מתכוונים להזיק לו.

ההמלצה של לתת צ'ופר כמו חטיף או יירק שהוא אוהב מולו בזמן ההברשה תעזור לארנבון שלכם להבין שההברשה למעשה הינה חוויה מאוד מתגמלת עבורו ובכך אתם יוצרים את הסיטואציה לחיובית עבורו שתעודד אותו להישאר במקומו

עור הארנבון

עור מגרד, מקושקש עם קרחות הוא בדרך כל סימפטום לטפילים או לעיתים רחוקות תגובה אלרגית לפרעושים.

במידה והארנבון שלכם מראה סימנים אלו יש לגשת במהרה אל ווטרינר המומחה ברפואת חיות אקזוטיות ולקבל טיפול בהתאם.

דילוג לתוכן