ארנב ננסי הולנדי – מיהו באמת?

ארנב ננסי הולנדי – בעולם כולו הננסיים הולנדים הם מבין הארנבונים הפופולאריים ביותר כחיית בית, הם הזן הכי קטן וקומפקטי במשפחת הארנבונים, משקלו של ננסי הולנדי בבגרות הוא בין 800 גרם ל1.5 קילו, לכן רבים מוצאים אותם נוחים יותר לגידול ביתי. מסביב לעולם ניתן למצוא אגודות רבות של ננסים הולנדים, ואף זה הוא גזע מאוד נפוץ בעולם התערוכות הרחב, הם מוגדרים כגזע קשה ואף לגזע הקשה והמאתגר לריבוי. עם פנים עגולות ופחוסות, עיניים עגולות וגדולות, אוזניים קצרות, גוף קטן עגול וקומפקטי פרווה קצרה מבריקה ורכה, נמצאים הם כמיוחדים בענינו ובעלי מראה "בובתי" שלא ניתן לעמוד בפניו. כשונה מהגודל הקטן שלהם ננסים הולנדים הם מאוד פעילים וזקוקים למרחב מחייה גדול ששם יוכלו לרוץ ולשחרר אנרגיה במהלך היום.

ארנב הולנד לופ

חברותיים

ארנב שמוט אוזניים משקל

משקל בבגרות נע בין 800 ג' -1.5 קג

תוחלת חיים ארנב ננסי

תוחלת חיים בין 7-10 שנים

ארנב ננסי
ארנבון ננסי הולנדי בבגרותו

ארנב ננסי – מהיכן הגיע ?

מקורם של הננסים הגיע לראשונה מהולנד אשר הופצו בתחילת המאה ה20. משילוב גנטי של ארנבי הפוליש עם ארנבוני הבר הקטנים, ולאחר כמה דורות של גנטיקה משולבת נולדו הננסים ההולנדים, ארנבונים קטנים מאוד עם מבחר צבעים רחב ,כמה בדיוק אתם שואלים, תראו כשניפגש בארנביה , ומשם התפתחו למגוון ארצות שונות ופותחו לסטנדרטים שונים.

 

ארנב ננסי – מהו האופי שלו ?

ההולנדים הם בעלי מזג קופצני ואנרגטי ומנגד מאוד עדינים וסקרנים, ועם טיפול מסור ונכון מצדנו יהפכו אף לידידותיים אוהבים ונאמנים. אך עדיין חשוב לציין כי הארנבונים ההולנדים הם זן רגיש הן פיזית, מגע יד אדם ,והן בתזונה ,מה שמוביל אותי לנקודה כי התנהלות לא נכונה שלנו יכולה לפגוע בהם ברמה דרסטית, לכן הם לא מומלצים לילדים שמתחת לגילאי 7-8 ללא השגחה הורית. כמו כן, נתקלתי לא מעט פעמים בשאלה האם הם ניתנים לאילוף אז בצורה חד משמעית אגלה לכם שהארנבונים ההולנדים הם גזע מאוד חכם ופיקח וניתנים לאילוף ואף בקלות .

 

ארנב ננסי – מהי תוחלת החיים שלו?

אז ככה, תוחלת חייהם יכולה להיות בין 7-10 שנים ואפילו יותר, אך הכל תלוי בצורת החיים והטיפול שהם מקבלים, לכן זה מאוד חשוב לתת להם תזונה מאוזנת, הם לא זקוקים לכמות תזונה גדולה כמו שאר הגזעים, אלא צריכים לקבל תפריט מזון מדויק, כמות גדולה מידי של מזון יכולה לגרור אחריה בעיות של עודף משקל ואף בעיות עיכול.

הננסים הולנדים פחות יתאימו לחיות בתנאי חוץ מהסיבה שהם גזע רגיש למדיי ותנאי החוץ עלולים להזיק להם. ההולנדים הם בעלי פיתוח התנהגותי הדומה לכלבים וחתולים מה שמקנה לכם את החוויה של חיית מחמד אטרקטיבית בבית.

 

לאחר שקיבלתם מעט מושג מה זה ארנב ננסי הולנדי אתם מוזמנים ליצור קשר ולקפוץ לביקור בארנביה …

הכירו חלק מהארנבונים הננסים הולנדים שלנו
דילוג לתוכן